Kitaplar ve Kitap Bölümleri

Kitap ve Kitap Bölümleri

 

2022

Arslantürk Egin, C. T., Göç, S., & Erbaş, D., (2022). Yanlışsız Öğretim Yöntemlerinde Temel Kavramlar. Yanlışsız Öğretim Yöntemleri (pp.35-65), Ankara: Pegem akademi.

Karaaslan, Ö., (2022). Tanı ve Değerlendirme Sürecine İlişkin Yasal Düzenlemeler. Özel Eğitimde Değerlendirme (pp.45-63), Ankara: Eğiten Kitap.

Mukaddes, N. M., Sarı, O., & Tanıdır, C., (2022). Ebeveyn Egitim Programı (Otizm ve Gelisimsel Aksamalı Çocuklar Için) . Sarı Taymaz Oktay, Mukaddes Motavalli Nahit, Tanıdır Canan (Ed.). İstanbul: Simurg Art Yayınları.

Özdemir, O. (2022). Etik ve Etik Konular. Araştırmadan Uygulamaya Erken Çocukluk Özel Eğitimi El Kitabı. H. Bakkaloğlu, S. Çelik, G. Tomris (Ed.) Ankara: Vize Akademik

 

2021

Akçin, F. N. (2021). Yazı Yazma (Disgrafi) Sorunlarına Yönelik Öneriler. Özgül Öğrenme Bozukluğu (pp.1-532), Ankara: Akademisyen Kitapevi.

Apaydın, F., Vuran, S., Yücesoy Özkan, Ş., Bozkuş Genç, G., Öztürk, H., Ömür, N., Şahin, V., Yıldız, G., Baş, N., Genç, E., Özdemir, O., … Koç, E. (2021). Özel Eğitim Öğretmenleri için Etik İlkeler Kılavuzu . Vuran Sezgin (Ed.). Ankara: Vize Akademik.

Ayyıldız, E., Güven, Y., & Akçin, F. N., (2021). Söz öncesi iletişim becerileri ve iletişim becerilerinin öğretimi. Çoklu Yetersizlik (pp.197-224), Ankara: Eğiten Kitap.

Karaaslan, Ö., (2021). Erken Çocuklukta Beyin Gelişimi: Zihinsel Yetersizlik ve Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklarda Beyin Gelişimi ve Bilişsel Gelişim. Nöropedagoji Çocuk ve Beyin (pp.130-155), Ankara: Hedef Yayıncılık.

Özdemir, O., (2021). Aı̇lelerı̇n Danışmanlık, Rehberlı̇k ve Eğitim Gereksı̇mlerinin Karşılanması. Özel Eğitimde Aile Eğitimi (pp.147-186), Ankara: Vize Akademik.

Özdemir, O., (2021). Sınırlı ve Tekrarlayıcı Davranışlar. Tanıdan Müdahaleye Otizm Spektrum Bozukluğu El Kitabı (pp.405-441), Ankara: Vize.

Özdemir, O., (2021). Müdahale ve Etik İlkeler. Tanıdan Müdahaleye Otizm Spektrum Bozukluğu El Kitabı (pp.803-826), Ankara: Vize.

Sarı, O., (2021). Kavram Öğretimine Giriş. Özel Eğitimde Kavram Öğretimi (pp.1-225), Ankara: Eğiten Kitap.

Yörük, S., & Yavuz, O., (2021). Özel Yetenekli Çocukların Eğitiminde Örnek Olay Yöntemi. Kuramdan Uygulamaya Örnek Olay (pp.383-405), Ankara: Pegem A Yayıncılık.

 

2020

Karaaslan, Ö., (2020). Özel Eğitim ve Kaynaştırma Öğrencilerinde Problem Davranışların Değiştirilmesi. Özel eğitim ve kaynaştırma (pp.333-363), Ankara: Eğiten Kitap.

Yörük, S., (2020). Çoklu Gereksinimi Olan Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocuklar. Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocuklar ve Eğitimleri (pp.194-223), İstanbul: Istanbul University.

 

2019

Akçin, F. N., (2019). Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler İçin Genel Eğitim Sınıflarında Uygulanacak Etkili Öğretimsel Stratejiler ve Öğretimsel Düzenlemeler. Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek (pp.41-67), Ankara: Maya Yayın Dağıtım.

Aydın, A., (2019). Vaka Örnekleriyle Çocukluktan Ergenliğe Otizmde 2. Adım. : Nobel Akademik Yayıncılık.

Aydın, A., (2019). Erken Çocukluk Özel Eğitiminde Oyun. Özel Gereksinimli Çocuklar (pp.301-329), Ankara: Vize yayıncılık.

Karaaslan, Ö., & Karaaslan, D., (2019). Erken Çocukluk Özel Eğitiminde Ekip Çalışması ve Ekip Modelleri. Özel Gereksinimli Çocuklar (pp.395-430), Ankara: Vize yayıncılık.

Şahsuvaroğlu, N. T., Rakap, S., Akoğlu, G., Sarıca, A. D., Ardıç, A., Ünlü, E., ... Özbey, F.(2019). Zihinsel Yetersizliğin Tarihçesi. Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu (pp.13-36), Ankara: Vize Akademik.

 

2018

Akçin, F. N., (2018). Bireyselleştirilmiş Eğitim ve Öğretim Programlarının Hazırlanması. Öğretmenlik Programları İçin Özel Eğitim ve Kaynaştırma (pp.42-65), Ankara: İzge Yayıncılık.

Aydın, A., (2018). Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) Olan Çocuklar. Öğretmelik Programları için Özel Eğitim ve Kaynaştırma (pp.232-260), Ankara: İzge Yayıncılık.

Erbaş, D., & Yücesoy Özkan, Ş., (2018). Problem Davranışları Azaltmada Olumlu Davranışsal Destek Uygulamaları Aile ve Öğretmen El Kitabı. Ankara: Pegem.

Olçay Gül, S., Melekoğlu, M. A., Gümüşkaya, Ö., Atbaşı, Z., Ardıç, A., Karabulut, A., Özak, H., Arslan Armutçu, O., Karakoç, T., Sanır, H., Talas, S., … Şahsuvaroğlu, T. (2018). Bütünleştirmenin Temelleri. Özel Eğitimde Bütünleştirme (pp.1-20), Ankara: Vize Akademik.

Özdemir, O., (2018). Ailelerin Danışmanlık, Rehberlik ve Eğitim Gereksinimlerinin Karşılanması. Özel Eğitimde Aile Eğitimi ve Rehberliği (pp.157-192), Ankara: Pegem Akademik.

Özdemir, O., (2018). Ailelere Sunulan Hizmetler ve Destekler. Özel Eğitimde Aile Eğitimi ve Rehberliği (pp.53-80), Ankara: Vize Akademik.

Şahsuvaroğlu, N. T., Toper Korkmaz, Ö., Olçay Gül, S., Turhan, C., Özdemir, O., Kurt, M., ... Kizir, M.(2018). Çocuk Resminin İncelenmesi. Özel Eğitimde Sanatsal Becerilerin Öğretimi (pp.20-53), Ankara: Vize Akademik.

Taymaz Sarı, O., (2018). Zihin Kuramı Hikâyeleri Testi’nin Türk Çocuklarına Uyarlanması ve Okul Öncesi Dönemdeki Normal Gelişim Gösteren, Zihin Engelli ve Otizmli Çocukların Zihin Kuramı Gelişimlerinin Karşılaştırılması. Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık.

Taymaz Sarı, O., (2018). Zihin Kuramı ve Sosyal Beceri Öğretimi. Özel Eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi - 2 (pp.327-359), Vize Akademik Yayıncılık.

 

2017

Akçin, F. N., (2017). Genel Eğitim Programları ve Özel Eğitim Uygulamaları. Özel Eğitim (pp.343-366), Ankara: Vize Yayıncılık.

Akçin, F. N., (2017). Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar. Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimi (pp.140-168), Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.

Akçin, F. N., (2017). Dikkat Eksikliği / Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) Olan Çocuklar. Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimi (pp.207-242), Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.

Aydın, A. (Editor), (2017). Özel Eğitimde Oyun ve Müzik. Ankara: Pegem A Yayıncılık.

Aydın, A., Azkeskin, K., Güven, G., Derya, K., Karaaslan, Ö., Ergin, G., ... Çorbacı Serin, G. E.(2017). Oyun Nedir?, Neden Önemlidir, Yararları Nelerdir?. Özel Eğitimde Oyun ve Müzik (pp.1-19), Ankara: Pegem A Yayıncılık.

Erbaş, D., & Yıldız, G., (2017). Kavramsal, İşlemsel ve Bildirimsel Bilgi ile İlgili Matematik Yeterliklerinin Kazandırılmasında Bilimsel Temelli Uygulamaları Kullanma. Özel Gereksinimli Öğrencilere Matematik Beceri ve Kavramlarının Öğretimini Planlama ve Uygulama (pp.117-140), Ankara: Vize Yayıncılık.

Erbaş, D., (2017). Problem Davranışların İşlevini Belirleme. Uygulamalı Davranış Analizi (pp.215-264), Ankara: Pegem Yayınevi.

Güven, Y., Akçin, F. N., & Tunç, Z., (2017). The Views of the Teachers on Pre-Referral Process for Students at Risk. Recent Developments in Education (pp.407-416), Rome: E-BWN.

Karaaslan, Ö., (2017). Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuklara Oyun Öğretiminde Bilimsel Dayanıklı Uygulamalar. Özel Eğitimde Oyun ve Müzik (pp.69-100), Ankara: Pegem A Yayıncılık.

Karaaslan, Ö., (2017). Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuklarda Oyuncak Seçimi ve Ortam Düzenlemesi. Özel Eğitimde Oyun ve Müzik (pp.106-121), Ankara: Pegem A Yayıncılık.

Özdemir, O., (2017). Uygulamalı Davranış Analizinde Etik. Uygulamalı Davranış Analizi (pp.491-529), Ankara: Pegem Akademi.

Özdemir, O., & Erbaş, D., (2017). Temel Ölçme Kavramları ve Becerileri. Kavramsal işlemsel ve Bildirimsel Bilgi ile İlgili Matematik Yeterliliklerinin Kazandırılmasında Bilimsel Temelli Uygulamaları Kullanma (pp.367-405), Ankara: Vize Yayıncılık.

Taymaz Sarı, O., (2017). Özel Gereksinimli Çocuklarda Oyun ve Oyun Yoluyla Öğrenme. Erken Çocuklukta Oyun ve Oyun Yoluyla Öğrenme (pp.283-297), Nobel Akademik Yayıncılık.

 

2016

Aydın, A., (2016). Zihin Engelli ve Otistik Çocuklarda Davranış Değiştirme. Farklı Gelişen Çocuklar (pp.149-163), Ankara: Nobel Yayınevi.

Aydın, A., (2016). Otistik Çocukla İletişim. Farklı Gelişen Çocuklar (pp.233-245), Ankara: Nobel Yayınevi.

Aydın, A., (2016). Serabral Palsili Çocuklar ve Eğitimleri. Serabral Palsi Aile Rehberi (pp.24-36), Boyut.

Özdemir, O., (2016). Otizm Spektrum Bozukluğu: İyi Uygulamalar. Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu (pp.281-309), Ankara: Pegem Akademi.

Özdemir, O., (2016). Duygu ve Davranış Bozukluğu Olan Öğrenciler. Özel Eğitim (pp.77-110), Ankara: Pegem Akademi.

Şahsuvaroğlu, N. T., & Aydın, A., (2016). Investigating the Relationship Among the Levels of Special Education Teacher Candidates Cognitive Flexibility, Creativity and Empathy. Strategic Researches on Social Science Multidisciplinary Approach (pp.3-20), Saarbrücken: Lambert Academic Publishing.

Şeker, E., & Taymaz Sarı, O., (2016). Özel Eğitimde Materyal Tasarımı. Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık.

 

2015

Akçin, F. N., (2015). Özel Eğitim Gereksinimli Bireylerde Empati Becerileri ve Geliştirme Yolları. Empatiyle Gelişmek Empatiyi Geliştirmek Çocuk ve Empati (pp.206-218), Ankara: Pegem Akademi.

Aydın, A., (2015). Özel Eğitim Sınıflarında Sınıf Yönetimi. Ankara: Vize yayıncılık.

Erbaş, D., Can, N., Diken, İ. H., Demir Başaran, S., Ardıç, A., & Cihan Güngör, H., (2015). Sınıfta Etkili Öğretim ve Yönetim Etkinliklerle ve Örneklerle. Dilek Erbaş (Ed.). : Pegem A Yayıncılık.

Karaaslan, Ö., & Yanık, H. B., (2015). Developing Cross Cultural Communication in a Study Abroad Program in Turkey. Education Diplomacy in Action Voices From Around the World (pp.65-81), Washington: Association for Childhood Education International.

Özdemir, O., (2015). Özel Gereksinimli Çocuklarda Resim-iş Sanat Eğitimi. Özel Eğitimde Resim İş Öğretimi (pp.87-106), Ankara: Vize.

Şahsuvaroğlu, N. T., (2015). Çocuk Resminin İncelenmesi. Özel Eğitimde Resim İş Öğretimi (pp.31-66), İstanbul: Vize Yayıncılık.

Şahsuvaroğlu, N. T., (2015). Zihinsel Engelli Bireylerin Mesleki Eğitimleri ve İstihdamlarına İlişkin Genel Tespit. Down Cafe Uygulama Rehberi (pp.19-28), Ankara: Matus Yayınevi.

Taymaz Sarı, O., (2015). Beceri Öğretimi. Farklı Gelişen Çocuklar (pp.189-197), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.

Tuğrul Kalaç, E., (2015). Öğrenme güçlüğü tanılama süreci. Özel Öğrenme Güçlüğü olan Çocuklar (pp.125-147), Ankara: Vize yayıncılık.

Tuğrul Kalaç, E., (2015). Öğrenme güçlüğü ve matematik. Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar (pp.245-276), Ankara: Vize Yayıncılık.

Turan, Y., & Karaaslan, Ö., (2015). Otizmli Çocuklara Yönelik Sınıf içi Temel Tepki Öğretimi Classroom Pivotal Response Teaching for Children With Autism . İzmir: Ege Dil Konuşma ve Davranış Bilimleri Merkezi.

Uyanık Balat, G., & Şahsuvaroğlu, N. T., (2015). Farklı Gelişim Gösteren Çocukların Eğitimine Aile Katılımı. Farklı Gelişen Çocuklar (pp.221-232), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.

 

2014

Erbaş, D., (2014). Sınıf yönetimi ve davranışsal destek için stratejiler. Özel gereksinimi olan öğrenciler için öğretim stratejileri (pp.36-67), Ankara: Nobel.

Yüksel, M., Canel, A. N., & Şahsuvaroğlu, N. T., (2014). The Effect of The Depression Levels Of The Mothers With Mentally Retarded Children On Their Marital Satisfaction. A Current Perspective On Health Sciences (pp.271-290), Rotipo.

 

2013

Akçin, F. N., (2013). Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklar. Özel Eğitim (pp.323-362), Ankara: Maya Akademi.

Karaaslan, Ö., & Yanık, H. B., (2013). Mentoring Turkish Students in Graduate Education. Mentoring Diverse Populations (pp.75-88), New-York: Linus Learning.

Sarı, O., (2013). Zihin Kuramı ve Pratik Uygulamalar. Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık.

Şahsuvaroğlu, N. T., Güneş, H., Aktaş, İ., & Konuk, Ö., (2013). Eğitim. Engelsiz Türkiye İçin Yolun Neresindeyiz Mevcut Durum ve Öneriler (pp.174-227), İstanbul: Sabancı Üniversitesi Yayınevi.

 

2012

Erbaş, D., (2012). Güvenirlik. Eğitim ve Davranış Bilimlerinde Tek Denekli Araştırmalar (pp.109-133), Türk Psikologlar Derneği.

Şahsuvaroğlu, N. T., (2012). Farklı Gelişen Çocuk Ailesi Olmak, Çocuğunuzun Eğitimi ve Yasal Haklarına Yönelik Öneriler. Okul Öncesi Eğitimde Çocuk (pp.248-254), Ankara: MEB.

 

2011

Aydın, A., (2011). Her Çocuk Oynar. Ankara: Eğiten Kitap.

Aydın, A., (2011). Otistik Çocuklar ve Ergenlerin Hakları. Engelli Çocuk ve Engellerin Hakları Hak, Engel Tanımaz (pp.197-221), İstanbul: Çocuk Vakfi Yayınları.

Erbaş, D., Tekin İftar, E., & İftar, G. S., (2011). İşlevsel Değerlendirme Davranış Sorunlarıyla Başa Çıkma ve Uygun Davranışlar Kazandırma Süreci. Ankara: Kök Yayıncılık.

Uyanık Balat, G., Şahsuvaroğlu, N. T., & Açar, K., (2011). Kaynaştırma İle İlgili Yüksek Lisans Doktora Tezler Bibliyografisi ve Kaynaştırma alanında Yapılan Çalışmalar İndeksi 1989 2010 . Ankara: Eğiten Kitap.

 

2010

Akçin, F. N., (2010). Bireyselleştirilmiş Eğitim ve Öğretim Programlarının Hazırlanması. Öğretmenlik Programları için Özel Eğitim (pp.42-65), Ankara: Gündüz Eğitim Yayıncılık.

Aydın, A., (2010). Oyun Dil ve Düşünce. Ankara: Eğiten Kitap.

Aydın, A., (2010). Otistik Çocuklar ve Eğitimleri. Öğretmenlik Programı için Özel Eğitim (pp.232-254), Ankara: Gündüz.

Erbaş, D., & Yücesoy Özkan, Ş., (2010). Olumlu Davranışsal Destek Uygulaması Öğretmen Aile El Kitabı. Maya Yayıncılık.

Erbaş, D., (2010). Sınıfta davranış yönetimi. Sınıfta Etkili Öğretim ve Yönetim (pp.363-429), Ankara: Pegem A Yayıncılık

Erbaş, D., (2010). Çalışma becerileri öğretimi. Sınıfta Etkili Öğretim ve Yönetim (pp.469-521), Ankara: Pegem A Yayıncılık.

Karaaslan, Ö., (2010). Etkileşime Dayalı Erken Eğitim Programının Gelişimsel Yetersizliğe Sahip Çocuklar ve Anneleri Üzerindeki Etkililiği. Ankara: Eğiten Kitap.

 

2007

Diken, İ. H., Ünlü, E., & Karaaslan, Ö., (2007). Zihinsel Yetersizlik ve Yaygın Gelişimsel Bozukluk Alanlarında Lisansüstü Tez Bibliyografyası 1974 2008 . Ankara: Maya Akademi.

 

2005

Taymaz Sarı, O., (2005). Engellilerde Kavram Öğretimi. Okul Öncesi Eğitimde Güncel Konular (pp.353-362), İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.

 

2004

Aydın, A., (2004). Özel Eğitim. Psikolojik Danışma ve Rehberlik (pp.261-271), İstanbul: Birsen Yayınevi.

Erbaş, D., (2004). Var olan performans düzeyinin belirlenmesi ve yazılması. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Geliştirilmesi (pp.69-80), Eskişehir: TC Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayını.

Taymaz Sarı, O., (2004). Kaynaştırma Eğitimi ve Rehberlik. Eğitimde Üçüncü Boyut Psikolojik Danışma ve Rehberlik (pp.332-342), İstanbul: Birsen Yayınevi.

 

2003

Aydın, A., (2003). Otizmde İlk Adım. İstanbul: Epsilon.

Erbaş, D., (2003). Dil ve konuşma bozukluğu olan çocukların değerlendirilmesi. İşitme, konuşma veya görme sorunu olan çocukların eğitimi (pp.183-199), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.

Erbaş, D., (2003). Dil ve konuşma bozukluğu olan çocuklar için eğitici etkinlikler. İşitme, konuşma veya görme sorunu olan çocukların eğitimi (pp.201-218), Eskişehir: Anadolu üniversitesi.

Erbaş, D., (2003). Alternatif davranış öğretimi. Davranış ve öğrenme sorunu olan çocukların eğitimleri (pp.41-52), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.

Erbaş, D., (2003). Davranış değiştirme planı hazırlanması ve uygulanması. Davranış ve öğrenme sorunu olan çocukların eğitimleri (pp.67-80), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.

Taymaz Sarı, O., (2003). Zihinsel Engellilerde Beceri Öğretimi. Farklı Gelişim Gösteren Çocuklar (pp.230-243), İstanbul: Epsilon Yayıncılık.

 

2002

Topbaş, S. S., Maviş, İ., & Erbaş, D., (2002). Sözel iletişim geriliği olan ve olmayan 0 3 yaş çocuklarının erken iletişim amaçlarının işlevsel iletişim yaklaşımı ile değerlendirilmesi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.

Erbaş, D., (2002). Gelişimsel geriliği olan çocukların problem davranışlarının azaltılmasında işlevsel iletişim öğretiminin sönme ve sönme olmaksızın etkililiklerinin karşılaştırılması . : Anadolu Üniversitesi Yayınları.

 


Bu sayfa Education for the Intellectually Disabled tarafından en son 13.09.2023 20:36:21 tarihinde güncellenmiştir.

HIZLI ERİŞİM