YÜKSEK LİSANS TEZLERİ

2022

D. ÇAM, Almanya'daki Türk Ailelerinin Özel Eğitim Hizmetlerinden Yararlanmasına İlişkin Deneyim Ve Görüşlerinin Belirlenmesi, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Fatma Nur AKÇİN

 

C. BOLAT, Zihin Yetersizliği Olan Gençlerin Bedenlerinde, Konuşmalarında, Davranışlarında, Ortamlardaki Mahremiyet Sınırlarının Belirlenmesi, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Fatma Nur AKÇİN

 

G. CANİKLİ, Orta-Ağır Düzeyde Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Yetişkin Bireylerin Annelerinin Çocuklarının Eğitim Yaşantısına Ve Eğitim Sonrasına İlişkin Görüş Ve Önerileri, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Oktay TAYMAZ SARI

2021

S. GİRAY, Özel Eğitim Öğretmenlerinin Filizlenen Okuryazarlığa İlişkin Görüşleri, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Fatma Nur AKÇİN

 

Ö. FARUK, Özel eğitim öğretmenlerin iş tatmin, mesleki tükenmişlik ve iş stres düzeylerinin incelenmesi, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Özcan KARAASLAN

 

P. BAKAN, Özel Gereksinimli Çocuk Sahibi Annelerin Covid-19 Pandemi Deneyimlerine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Oktay TAYMAZ SARI

2020

B. ÇAPA, Serebral Palsili Çocukların Yönetici İşlev Düzeylerinin Değerlendirilmesi Ve Nöro-Geribildirim Uygulamalarının Etkinliğinin İncelenmesi, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Fatma Nur AKÇİN

 

C. ALBAY, Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrencilere Çarpma İşleminin Öğretiminde Bilgisayar Destekli Geogebra Yazılımıyla Sunulan Somut-Yarı Somut-Soyut (CRA) Öğretim Stratejisinin Etkililiği, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Özcan KARAASLAN

 

N. SEZGİN, Özel Öğrenme Güçlüğü Gösteren Ortaokul Öğrencilerinin Okul Yaşantılarına İlişkin Görüşleri, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Oktay TAYMAZ SARI

 

M. UYGUR, Okul Öncesi Özel Eğitimde Çalışan Öğretmenlerin Oyun Öğretimine İlişkin Öz Yeterlikleri Ve Yaratıcı Kişilik Özelliklerinin İncelenmesi = Investigation Of Play Teaching Self Efficacy And Creative Personality Traits Of Teachers Who Work At The Pre-School Special Education, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Oktay TAYMAZ SARI

2019

N. SAYINER, Birbirine Bağımlı Gruba Dayalı Pekiştirme Sisteminin Derse Hazır Olma Davranışları Üzerindeki Etkililiği, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Dilek ERBAŞ

 

N. KOÇARSLAN, OSB (Otizm Spektrum Bozukluğu) Tanısı Almış Bireylere, Ipad Yoluyla, Fotoğraflar Hakkında Sohbet Etmeyi Öğretmede Replikli Öğretimin Etkililiği, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Dilek ERBAŞ

 

G. İNCE, Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklara Sözel Yardım Talep Etme Becerisinin Öğretiminde Fırsat Öğretiminin Etkililiği, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Dilek ERBAŞ

 

S. ABDULSAMET, Kamu Kurumlarında Çalışan Engelli Personellerin Meslek Yaşamlarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Özcan KARAASLAN

 

Y. KILIÇ, ORFF Yaklaşımı İle Hazırlanan Müzik Etkinliklerinin Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrencilere Öğretiminde Eş Zamanlı İpucuyla Öğretimin Etkililiği, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Özcan KARAASLAN

 

Ö. ERŞAN, 4-6 Yaş Otizmli Çocuğu Olan Ebeveynlerin Tutumlarının Çocukların Sosyal Beceri Ve Problem Davranış Üzerine Etkisi, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Oktay TAYMAZ SARI

 

R. AYDIN, Destek Eğitim Odasında Görev Alan Öğretmenlerin Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerle Yaptıkları Eğitim Öğretime İlişkin Görüş Ve Önerileri, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Oktay TAYMAZ SARI

 

S. BATUM, Otizm Spektrum Bozukluğuna (OSB) Yönelik Toplumsal Tutumlar Ölçeği'nin Türkçe Uyarlaması Ve Öğretmenlerin OSB'ye Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Aydan AYDIN

2018

D. KANAK, Otizm spektrum bozukluğu tanısı almış öğrencilerin sözel basmakalıp davranışlarını azaltmada tepkiyi yarıda kesme ve yeniden yönlendirme yönteminin etkililiği, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Dilek ERBAŞ

 

E. ELMACİ, Otizm Spektrum Bozukluğu Olan 7. Sınıf Kaynaştırma Öğrencilerine Fen Bilgisi Deneylerinin Öğretiminde Video-Destekli Resimli Etkinlik Çizelgesinin Etkililiği, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD, Doktora Tezi

Tez Danışmanı: Özcan KARAASLAN

 

S. DEMİR, Özel Eğitim Öğretmenlerinin Sosyal Öyküler Hakkındaki Görüşlerinin Belirlenmesi, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Oktay TAYMAZ SARI

 

E. AKTAR, Zihin Engelli Bireylerin Ebeveynlerinin Ebeveynlik Algıları ile Umut Düzeyleri ve Sosyal Destek Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: VAN İli Örneği, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Aydan AYDIN

 

E. POLATOĞLU, Özel Gereksinimli Bireylerle Çalışan Öğretmenlerin Bilişsel Esneklik Düzeyleri İle Yaratıcılık Ve Empati Düzeyleri Arasındaki İlişki, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Aydan AYDIN

 

D. PORSUK, Aşamalı Yardımla Öğretim Yöntemiyle Sunulan Tablet Bilgisayar Uygulamasının Otizm Spektrum Bozukluğu Gösteren Öğrencilerin Talep Etme Davranışları Üzerindeki Etkililiği, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Onur ÖZDEMİR

2017

F. ALTINER, 2-8 Yaş Arası Otizmli Çocukların Ebeveynlerinin İstanbul İlindeki Parklara İlişkin Görüş Ve Önerileri, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Oktay TAYMAZ SARI (Eş Danışman)

 

H. SELİMOĞLU, Akran Aracılı Öğretim Yönteminin Normal Gelişim Gösteren Bireylerin Sosyal Kabulüne Ve Özel Gereksinimli Bireylerin Benlik Saygısına Etkisi, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Aydan AYDIN

2016

R. POLAT, Ortaokul Öğrencisi Olan Kaynaştırma Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Görüşleri, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Özcan KARAASLAN

 

D. SARAR, Otizmli Çocuklara Kurallı Oyunların Öğretiminde Aşamalı Yardımla Öğretim Yönteminin Etkililiği, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Özcan KARAASLAN

 

B. AKDEMİR, Zihinsel Yetersizliği Olan Bireylerle Çalışan Öğretmenlerin Cinsel Eğitime Yönelik Tutumları Ve Etik Durumlarının Karşılaştırılması, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Oktay TAYMAZ SARI

 

Z. CEBECİ, Otistik Çocuğa Sahip Ailelerin Çocuklarının Köpekle Etkileşimi İle İlgili Görüşleri, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Oktay TAYMAZ SARI

 

Ö. HERGÜL, Zihinsel Yetersizliği Olan Çocuk Sahibi Anne Ve Babaların Akılcı Olmayan İnançları İle Çocuklarının Sosyal Becerileri Ve Problem Davranışlarının Karşılaştırılarak İncelenmesi, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Oktay TAYMAZ SARI

2015

G. GEREZ, Özel Eğitim Gereksinimli Çocukların Öğretmenlerinin Mesleki Ve Matematik Öğretim Özyeterlilik Algılarının Belirlenmesi, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD, Doktora Tezi

Tez Danışmanı: Fatma Nur AKÇİN (Eş Danışman), ŞENGÜL S.

 

Ö. TOPRAK, Geliştirilmiş Bütünleştirici Modelin Otizm Spektrum Bozukluğuna Sahip Çocukların İfade Ettikleri Kelime Ve Hece Sayısının Arttırılmasındaki Etkililiği, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Dilek ERBAŞ

 

A. ÇAKMAK, Görme Engeli Olan Çok Engelli Çocuklar İçin Etkili Olan Pekiştireç Değerlendirme Yönteminin Belirlenmesi, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Dilek ERBAŞ

 

M. YILDIZ, Lise Öğrencilerinin Akran Öğretimi Alarak, Zihinsel Engelli Öğrencilerle Yaptıkları Etkinliklerin, Engelli Bireylerin Eğitilmesine İlişkin Tutumlarına Ve Zihinsel Engelli Öğrencilerin Yaşam Kalitelerine Etkisinin İncelenmesi, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Oktay TAYMAZ SARI

 

E. BİÇER, Normal Ve Hafif Düzeyde Zihinsel Engelli Öğrencilerin Zihin Kuramı Ve Yürütücü İşlevler Alt Boyutlarından Soyut Düşünme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Aydan AYDIN (Eş Danışman), Oktay SARI

2014

Ş. GEZER, Özel Eğitim Alanında Çalışan Öğretmenlere Yönelik Hazırlanan Bir Öğretim Planının Anında Geri Bildirim Verilerek Ve Anında Geri Bildirim Olmaksızın Sunulmasının Etkililik Yönünden Karşılaştırılması, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Dilek ERBAŞ

 

Z. DOKUR, Otizmli Çocukların Yüz İfadelerinden Duyguları Tanıma Becerilerinin İncelenmesi, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Oktay TAYMAZ SARI

2013

M. KİZİR, İşitme Engelinin Yanı Sıra Zihin Engeli Bulunan Gençlerin Tercih Ettikleri İletişim Biçimleri Hakkındaki Görüşlerinin Betimlenmesi, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Fatma Nur AKÇİN

 

Ş. YURTSEVER, Eğitsel Tanılama Ve Değerlendirme Sürecinde Görev Alan Rehberlik Ve Araştırma Merkezi Personelinin Karşılaştığı Sorunların Belirlenmesi, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Fatma Nur AKÇİN

 

A. KAYMAK, Özel Eğitim Kurumlarında Öğretmenlik Uygulaması Yapan Öğretmen Adaylarına İş Başında Eğitim Yoluyla Ayrık Denemelerle Öğretimi Uygulama Becerisi Kazandırma, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Dilek ERBAŞ

 

T. SARAÇ, Otistik Çocuk Ebeveynlerinin Geniş Otizm Fenotipi Ve Aleksitimi Özellikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Aydan AYDIN

 

P. KALECİK, Otizmli Çocukların Normal Gelişim Gösteren Kardeşlerinin Yaşadıkları Sorunlar, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Aydan AYDIN

 

M. ŞEN, Zihin Engelliler Sınıf Öğretmenlerinin Bilgisayar Kaygı Düzeyleri İle Bilgisayar Özyeterlikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Aydan AYDIN

 

O. İNAN, Zihin Engelli Çocukların Annelerinin Çocuk Yetiştirme Tutumlarının Çocukların Sosyal Becerilerine Etkisinin Değerlendirilmesi, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Aydan AYDIN

 

N. NERGİS, Özel Eğitim Alanında Çalışan Öğretmenlerin Empatik Eğilim Düzeylerinin Çalıştıkları Engel Türüne Ve Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Aydan AYDIN

2012

E. AYYILDIZ, Çok Engelli Görmeyen Çocuklar İçin Söz Öncesi İletişim Becerileri Ölçeğinin Geliştirilmesi, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD, Doktora Tezi

Tez Danışmanı: Fatma Nur AKÇİN (Eş Danışman), GÜVEN Y.

 

K. AÇAR, Normal Ve Zihin Engelli Ergenlerin Empati Düzeyi İle Annelerinin Empati Düzeyi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Aydan AYDIN

2011

G. TOPALOĞLU, Otizmli Çocukların Kardeş İlişkisinde Annenin Rolü, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Fatma Nur AKÇİN

 

M. MISIR, Otizmli Çocuklara Kaybolan Nesnelerini Sözel Talep Etme Becerilerinin Öğretiminde Fırsat Öğretiminin Etkililiği, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Fatma Nur AKÇİN

 

Z. TUNÇ, Sınıf Öğretmenlerinin Risk Taşıyan Öğrenciler İçin Gönderme Öncesi Sürece İlişkin Görüşleri, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Fatma Nur AKÇİN (Eş Danışman), GÜVEN Y. (Eş Danışman)

 

A. YAMAÇ, Zihin Engelli Çocukların Ebeveynlerinin Çocuklarını Kabul-Red Düzeyleri İle Çocuk Yetiştirme Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Aydan AYDIN

 

A. ŞEN, Zihin Engelli Çocukların Sosyal Becerileri İle Artikülasyon Düzeyleri Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Aydan AYDIN

 

S. KUZU, Öğretmen Adaylarının Kaynaştırma Eğitimine Yönelik Tutumları Ve Öz Duyarlık Düzeylerinin Karşılaştırılması, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Aydan AYDIN

2010

A. GÜNEŞ, İlköğretim Çağındaki Üstün Yetenekli Öğrencilerle Normal Gelişim Gösteren Öğrencilerin Liderlik Becerilerinin Karşılaştırılması (Kırşehir İli Örneği), Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Dilek ERBAŞ

 

E. TEKNECİ, Zihin Engelliler Öğretmenliği 1. Ve 4. Sınıf Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları İle Kaygı Düzeylerinin Karşılaştırılması, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Aydan AYDIN

 

U. SOYER, Özel Eğitim Öğretmen Adaylarının Öz Duyarlık Ve Sürekli Kaygı Düzeylerinin Belirlenmesi, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Aydan AYDIN

2009

A. BAHÇIVANOĞLU, Çok Engelli Çocukların Annelerinin, Çocuklarının Gelişimlerine İlişkin Görüşlerinin Betimlenmesi, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Fatma Nur AKÇİN

 

B. ÇAPA, Zihin Engelli Ve Otistik Çocuğa Sahip Ailelerin Toplumsal Hayata Katılmada Yaşadıkları Güçlüklerin Karşılaştırılması, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Fatma Nur AKÇİN

 

S. MANDAN, 11-17 Yaş Orta Düzeyde Zihin Engelli Kız Ergenlerin Temel Cinsel Bilgi Ve Cinsel İstismarı Algılamalarının Belirlenmesi, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Fatma Nur AKÇİN

 

G. GÖK, Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenlerinin Kaynaştırma Eğitimine İlişkin Görüşleri Ve Önerileri, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Dilek ERBAŞ

2008

M. ÇİLEM, Otistik Bir Çocuğun Annesinin Kaynaştırılmış Oyun Grupları Modeline Göre Kurallı Oyunlara Yönelik Rehberliğinin Betimlenmesi, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Fatma Nur AKÇİN

 

H. ŞENGÜL, Özel Eğitim Öğretmenlerinin Zihin Engelli Çocuklara Okuma-Yazma Öğretiminde Kullandıkları Yöntemlerin Belirlenmesi, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Fatma Nur AKÇİN

2007

T. TAŞKIN, Otistik Çocuğa Sahip Bir Annenin Çocuğunun Sözcük Dağarcığını Geliştirmek İçin Kullandığı Stratejilerin Betimlenmesi, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Fatma Nur AKÇİN

 

V. DURSUN, Yabancı Dil (İngilizce) Öğretiminde İlköğretim Birinci Kademeye Devam Eden Öğrencilere Hedef Sözcüklerin Oyunla Öğretimi, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Dilek ERBAŞ

2006

Z. GÖRGÜN, Beş Yaşında Otistik Çocuğa Sahip Bir Annenin Mutfak Etkinliği Sırasında Çocuğu İle Etkileşimlerinde Kullanıldığı Stratejilerinin Betimlenmesi (Ek Katılan Vaka Çalışması), Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Fatma Nur AKÇİN

2005

Ö. AKGÜN, Türkçe Konuşan 3-6 Yaş Grubundaki Kekemeliği Olan Ve Olmayan Çocukların Konuşma Akıcısızlıklarının İncelenmesi, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Dilek ERBAŞ

 

S. SELİM, Serebral Palsili Çocuklara İstek Bildirme İletişim Amacını Gerçekleştirmeye Yönelik Olarak Resimli Kart Kullanım Becerisinin Öğretilmesi, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Dilek ERBAŞ

2004

B. DİNÇER, En Sık Karşılaşılan İletişim Kopukluğu Düzeltme Biçimlerinin Gelişimsel Geriliği Olan Ve Konuşamayan Çocuklar Tarafından Kullanımı, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Dilek ERBAŞ

 

B. TOĞRAM, Doğal Dil Öğretim Tekniklerinden Tepki İsteme Modelinin Öğretilmesinin Etkililiği, Marmara Üniversitesi, Özel Eğitim ABD

Tez Danışmanı: Dilek ERBAŞ

 

 


Bu sayfa Education for the Intellectually Disabled tarafından en son 13.09.2023 20:37:31 tarihinde güncellenmiştir.

HIZLI ERİŞİM